tisdag 1 december 2009

Tupperware


Ikväll har jag varit på Tupperwareparty hos grannen Helena, mycket trevligt. Det var länge sedan jag var på ett sådant och eftersom jag har praktiskt taget hela sortimentet så är det svårt att veta vad man skall handla ( för att bidra till bättre värdinnegåva ) Jag köpte iallafall en pic-nick låda som Ida och Ella kan ha nytta av när det är cupdags med fotboll eller innebandy. Jag sålde Ida:s konståkningsdräkt idag för 150 kr så jag tyckte att jag kunde köpa den där boxen för "hennes" pengar till något som hon kan nyttja!

Vi fikade kakor, kaffe, ost och kex och tog 2 glas vin till det så vi hade trevligt och såg Modo vinna i sudden mot Skellefteå. Jag har tagit sovmorgon i skolan till Ella så vi kan ta det lugnt imorgonbitti nu när det blev så sent men hon vill ändå bli väckt för att se den spännande fortsättningen av årets julkalender. Ida och Ella tyckte att den var jättebra och jag blev också lite småförtjust i den. Vi låg alla i våran säng och tittade och så tände vi december-ljuset i sovrummet. Saken blev ju inte sämre av att snön låg kvar imorse!

Annars har jag sålt bra i butiken idag och så har jag räknat ihop första månadens försäljning och jag känner mig nöjd.

På måndag skall jag ha kvällsöppet för kompisar och då skall jag bjuda på glögg och så ska vi surra.....

Nu är det dags att hoppa i säng för idag, jag vaknade imorse och var hes och hade ont i halsen så jag hoppas kunna sova bort det. Imorgon skall jag följa först Ella till skolan och sen skall jag titta på Ida när dom spelar upp en pjäs dom har skapat. På kvällen skall Ida vara tärna i Domsjö kyrka tillsammans med några kompisar som skall lussa för något PRO-gäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar