söndag 6 december 2009

Pysseldag


Idag sov vi länge allihopa, Ida hann inte ens gå på träningen som började kl.10. efter gårdagens hockeymatch på Arenan så var vi hos fam. Hållander till midnatt och barnen var uppe tills dess, därav långsovningen.

Efter en mysig frukost med adventsljus nummer 2 så kom Ella:s kompis Stina och storasyster Ida gick över till Lina. Jag började sy kuddar, gardiner, bordstabletter och ett förkläde inför morgondagens lilla glöggbjudning och kvällsöppen butik. Det tar ordentligt med tid att sy och det är inget jag direkt tjänar storkovan på men fint blir det iallafall. ( Om jag får säga det själv! )

Micke har städat hela dagen och efter att våra brudar fått vara på bio och se filmen "UPP" så fick de avsluta dagen med att göra som Pippi Långstrump, nämligen att skura hela det kaklade badrummet med såpa iklädda bikini! Gissa om dom hade skojigt.......

Det var ett effektivt sätt att få hjälp med julstädningen och det hela avslutades med ett skumbad. Micke har stekt kotletter, gjort brunsås och kokat potatis till söndagmiddagen medan jag varit fastfrusen vid symaskinen....
Barnen har fixat nejlikor i apelsinerna och jag har skrivit julkorten, så lite julpyssel har det blivit också.

Jag är fortfarande väldigt hes och känner mig halvhängig, det blir varken bättre eller sämre, tyvärr men imorgon måste jag vara på benen, då skall jag på lunch på Kontorsvaruhuset. Alla som är kunder hos dom, ( vilket jag är via Hemlängtan ) blir bjudna på julbuffe, så jag och Susanne från Starta-eget utbildningen skall slå följe sen skall jag handla lite inför kvällens glöggträff. Om vi hade haft telefon skulle jag även ha fixat en massa ärenden via telefonen men det verkar ju dröja.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar