onsdag 16 december 2009

Lutfisk


Idag har jag ätit lutfisk med min mamma Mona, det var var gott. Det är inte så ofta man äter det och faktum är att det skall man nog inte äta så ofta heller, det är liksom gott någon gång ibland och egentligen är det ju doften av kryddpepparn som man längtar till! Fisken är ganska slemmig sóm Micke sa när han smakade lite. Mamma och Pappa kom förbi på lunch på vägen upp till Umeå där pappa skall göra undersökningar för att se om cancer-uslingen blivit bättre ( mindre alltså ) av behandlingen han och för den delen mamma också kämpat sig igenom i slutet av sommaren och hela hösten, så jag håller tummarna för papsen.

Annars har jag bytt till tomtegardiner i datarummet, eller kontoret som jag borde säga nu när jag har gått och blivit företagsägare. Jag fixade ny belysning i pepparkaksbyn och småplockade lite innan mor och far kom. På eftermiddagen åkte jag och Ida på mitt jobb och lämnade en kudde och en tupperware-knivslip till mina kollegor som de beställt. Vi hann med att handla julklappar till Ida:s kompisar och en fin top på HM till henne själv innan vi åkte till Geneskolan för kvällens innebandyträning och där samlade jag in pengar för att köpa presenter till våra 3 ledare i innebandyn.

Ella har varit ute och åkt på dynor i snön med Frida och hon njuter i fulla drag av den vita skatten, måtte den få ligga kvar över julen. Dom har ätit julbord på skolan idag och Ella:s klass har dansat runt granen istället för gymnastik så det händer mycket skoj varje dag i skolan!

Ikväll har vi gjort Fudge, ischoklad och garnerat våra hembakade pepparkakor med ljusrosa kristyr, vi hade jätteskoj i köket tillsammans, sen blev det provsmakar-fika i soffan till Bonde-söker-fru. Det kändes rätt så bra att veta att KB65 spelade hemmamatch medan vi fick rå om våran pappa Micke hela kvällen! ( Han har slutat )

Nu väntar sängen, imorgon skall butik Hemlängtan vara öppen kl.10-17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar