onsdag 2 december 2009

Telefon


I morse myste Ella och jag till kl.9.30 innan vi hoppade ur pyjamasen för att gå till skolan. Julkalendern var tyvärr inte lika bra idag som igår men det kanske var tillfälligt bara, hoppas jag.

När jag hade lämnat Ella på skolan så tog jag en promenad och tittade snabbt in hos Camilla som febrilt tapetserar och fixar källaren. Det var ett härligt väder och jag kände mig nöjd när jag kom hem MEN då jag skulle sätta igång och arbeta med dagens affärshändelser m.m så upptäckte jag att telefonen var helt död, tittar ut och ser att telefonkabeln är helt avsliten från vår husvägg och hänger och dinglar i våra björkar!! Till saken hör att 2 gubbar från kommunen varit och kört där med en traktor och fällt träd på skolgården intill. Jag gick ut och pratade med dom och dom var snäll nog och ringde och felanmälde fastän dom blånekade att dom skulle ha kommit åt den. ( fast igår kväll var det ju inget fel )

Det ringde till slut upp en kille från Glocalnet som meddelade att dom skull skicka ut en tekniker som skulle undersöka vad som kan vara fel, Ja men det ser jag ju redan sa jag, kabeln är ju avsliten från taknocken och dit upp måste man ha stege+ att inga fotspår syns i snön så den har slitits av.......

Ja men då skickar jag iallafall teknikerna det tar uppemot 5 arbetsdagar att fixa felet!!!!! Kul.

Efter det skulle jag betala räkningar på nätet till företaget och då hade jag fått fel OCR-nummer men det kunde jag ju inte ringa om för då blir det dyrt på mobilen i telefonkön.

Jag gick och hämtade Ella och eftersom Ida har besöksvecka på skolan så skulle jag få se en pjäs som Ida skulle spela upp efter sista rasten. När jag och Ella kom dit hade dom skippat rasten och uppvisningen var redan avklarad! Kul igen...

Sen när Ida tar på sig sina nya täckbyxor för att gå ut och leka så ser jag att även hennes blivit för korta fast hon aldrig använt dom så det var bara att åka till Stadium och byta storlek, sjysst som dom var. ( Ella:s byxor ringde dom från Polarn och pyret om att de fått tag i en större storlek som är på väg till oss )

När jag var på väg hem från stan tänkte jag handla mat och skulle ringa hem till Ida och be henne värma mat innan hennes innebandy, shit det var ju det där med telefonen då. Hon hade ju inte heller satt igång sin mobil så det var bara att åka hem och hjälpa henne och sen skjutsa henne till träning, hämta Ella på pysselkören i kyrkan och så iväg igen då till mataffären, ännu mera kul.....

Nu har vi iallafall ätit färsk pasta med kallrökt lax och avocado i bitar och jag har redan konstaterat att jag glömt flera saker som jag borde ha handlat. Jag fick i mig något mera mat till middag idag än gårdagen, då blev det en fiskpinne till middag.

Nu skall vi åka till kyrkan och titta på Ida när hon och hennes kompisar skall lussa för Stroke-föreningen och sen hoppas jag på att få se en stund på Bonde söker fru och coola ner lite för rösten är urusel ( passande då man är utan telefon! ) och så har jag huvudvärk på allt som gått snett idag, fy! Kvällen kan bara bli bättre......
Idag blir det en bild på barnens kusin Fabians födelsetårta med spindelmannen, jag känner mig som honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar