söndag 20 december 2009

Julpyssel
















Gårdagskvällen blev mycket trevlig efter att vi intagit vår Flygande Jacob. Vi pyntade huset med lite mera tomtar och barnen fick varsin julkyrka på sina rum samt mera tomtar.....
Vi griljerade skinkan och kunde mumsa på varsin skinktunnbrödsmörgås innan det var dags för barnen att krypa ner i sina sängar och vi såg på Brottskod som jag gillar.
Idag har dagen varit otroligt mysig med först pulkaåkning och skridskor för Ida, Ella och Micke och sen fick vi besök av Mickes mellanbror Andreas med sambo Lisen. Dom anlände till Härnösand igår em. och kom till oss på kaffe kl.13 tillsammans med gammelmorfar Gunnar och sen myste vi på med lite lek med barnen av Ante och Micke medan jag och Lisen bänkade oss vid brasan och sen bjöd vi på lax med västerbottenost, kokt potatis och ishavsröra till middag.
När disken var avklarad tog vi fram, rosa, grön och beige marsipan som vi med stor konstnärlighet och kreativitet tillverkade små marsipanfigurer av och sedan marsipanbollar som vi doppade i ljus blockchoklad. Mycket gott till en espresso blev framförallt de doppade bollarna! Ante ville absolut ha även röd marsipan till en tomteluva så jag färgade en liten del med röd karamellfärg för husfriden med min svåger......( skojar bara )
Imorgon är det sista "riktiga" skoldagen innan jullovet för barnen och vi skall till Sollefteå på smärtkliniken, känns härligt att Micke kostat på sig lite ledighet till förmån för mig och barnen. På vägen till sjukhuset skall vi titta in hos Mickes mormors bror med sambo i Sollefteå för en kopp kaffe, vi har aldrig hälsat på dom så det känns kul när vi ändå är i närheten så här i juletid. Nu får ni som läser min blogg ta del av lite Pettersson-julstök-bilder och Ida och Ella som tärnor + Ella:s kompis Frida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar