onsdag 9 december 2009

Mycket har hänt

Jag känner att jag ligger efter med bloggandet men för att börja i rätt ordning så berättar jag om min tjejkväll i måndags först!
Jag hade kvällsöppet i butiken och bjöd på glögg, pepparkakor, skumtomtar, hembakad kaka ( som Ida och Ella bakade själva utan hjälp ), kaffe och tonfisksnittar till mina gäster. Jag hade främst bjudit dom som inte varit in i butiken och så fick dom ta med sig kompisar för att se butiken och fika och surra. Jag hann däremot inte fika med mina gäster förutom Ulrica som var sist, men jag tror att de flesta är fullt kapabla att roa sig själva när det finns fika och tjejsnack!!! Försäljningen gick bra och under gårdagen sydde jag de beställningar jag fick.
Efter att jag tillverkat mina beställningar under gårdagen så var det dags att klä upp vår minsta prinsessa för att lussa i Domsjö kyrka med pysselkörs-gänget. Ella blev så fin när vi hade strukit lucianattlinnet och satt glitter i håret som jag för en gångs skull fick kamma ordentligt! Jag stängde butiken kl.14 och Micke tog ledigt från kl.14.45 så vi åkte hela familjen+ gammelmorfar Gunnar. Barnen lussade för hela Domsjös pensionärer tror jag, fullt hus var det i Församlingsgården och efteråt fick barnen gröt, skinkmackor och varsin present.
När vi kommit hem igen blev jag hämtad av min arbetskollega Britt-inger för då var det dags för hela Dagvårdens personalstyrka att åka till Anna i moliden för middag och julmys. Anna har slutat på Dagvården men naturligtvis ville ingen missa hennes mysiga hem med god mat och trevligt sällskap så alla kom, även jag då som fn. är tjänstledig pga. min hälsa och min butik.
Apropå butiken så kom en av kollegorna på den briljanta iden att handla present i min butik att ge Anna som tack för kvällen så Britt-Inger och jag valde en vara för den bestämda summan och det blev en julkudde och ett kort. Tanken var att hon kunde ha den i sin läsa-bok- fåtölj, hoppas hon blev glad.
Idag har jag legat i sängen till kl.10.45 och bara vilat och sovit omvartannat, jag behövde en lugn dag men blev hastigt uppryckt ur min dvala då det ringde en sjuksköterska från smärtkliniken i Sollefeå. ( hon var väldigt vänlig, bör tilläggas ) Jag hade mailat i förrgår och frågat om det inte är min tur att komma dit och få hjälp snart eftersom att kirurgen i Ö-vik skickade en remiss dit den 16/11. Hon svarade mg helt lugnt att -Nej men vi har tyvärr INTE fått någon remiss med ditt namn på!!! Nu är det andra gången den här hösten som kirurgen i Ö-vik slarvar med remisser till mig, likadant var det ju med Huddinge och jag blev så arg på mig själv att jag nte hört av mig tidigare men man litar ju på systemet........
Jag är så besviken men jag skulle ändå kanske få en tid före jul så hoppas får man ju göra!
Nu skall jag sy kuddar som jag fått beställningar på och ikväll efter Ida:s innebandyträning blir det pepparkaksbak hos familjen Pettersson! Det känns bra, om inte Micke hade "lämnat in" med KB65 så hade det varit match i Bjästa ikväll. Efter bakningen blir det "bonde söker fru" och sedan sista delen av serien "Morden". Härlig kväll att se framemot med min underbara man och våra barn.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Det var jättetrevligt i måndags. Hoppas att du fick mycket sålt. Tråkigt att inte remisserna kommer fram. Man ska vara dom i hasorna med piskan i handen nästan.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. jag blev jätteglad för kudden, men du glömde skriva att det även är min vindrickar-fåtölj...och Micke var saknad i kväll då de förlora med 2-5...jag och Simon var på plats i Bjästahallen!

    SvaraRadera