lördag 19 december 2009

Julfest

Igår var det Modo hockeys tradinonella julfest med julbord och Ö-viks lucia och liksom ifjol hölls det på Swedbank Arena, mycket trevligt hade vi och vi hamnade med bra folk och fick skjuts både dit och hem, bara det att på hemvägen blev det en avstickare hos Bengt och Erika på Hallbacken för skinkmacka så timmen blev sen innan vi nådde hemmet och sängen. Karlarna tog en otroligt onödig nattwhisky till skinkmackan och det känns som att min Loka var ett smartare alternativ men vem har egentligen sagt att måste vara så smart hela tiden?!?
Kvällen var hursomhelst jätterolig och maten var alldeles för god för mig som inte kunde njuta av så mycket på min tallrik men kul ändå att komma iväg. Barnen var hos grannarna Hållander så Helena fick 5 st barn att ta hand om medan Pelle också var på julfest med sitt jobb.
Idag har jag haft butiken öppen 11-14 och sedan åkte vi för ovanligthetens skull till ICA i Själevad för att handla lite juldelikatesser som jag inte ville köpa på Willys. Jag gillar att storhandla på Willys men när det gäller speciella tillfällen eller delikatesser så handlar jag hellre någon annanstans. Jag handlar ofta på Coop extra och Hemköp här i Domsjö också så man kan väl säga att jag gör som andan faller på för dagen när kylskåpet är tomt!
Apropå kylskåp så har Micke frostat av frysen idag så det känns fint och fräscht där och så har han rengjort ugnen, det är väl sånt där som man gör till jul som så mycket annat man får vuxenpoäng för! Vilken himla tur att det finns såna "oskrivna" regler om allt man skall göra inför julen för annasr skulle man förmodligen aldrig ta sig i kragen och göra nåt sånt.
För övrigt har vi softat på hela dagen medan Ella har lekt här hemma med Frida och Ida har varit på innebandyträning och sedan lekt med Lina och Maja hemma hos Maja. Nu skall vi snart äta Flygande Jacob och så kanske vi griljerar vår julskinka om vi ids innan vi hamnar i TV-soffan framför brasan........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar