lördag 5 december 2009

Rekreation....


På torsdag när jag hade stängt butiken för dagen så åkte jag till min arbetskompis Inga som jag lärt känna när jag jobbade på medicinmottagningen. Inga är kurator och vi ingick i ett neuroteam och har sen dess spenderat några luncher, sms:at och träffats ett antal gånger. Vi är väldigt olika men har trevligt tillsammans och nu hade vi kommit på iden om att jag skulle komma till henne för en trevlig tjejkväll och övernatta ute hos henne i skogarna utanför Grundsunda, Husum.

När jag svängde upp på hennes gård så kom 2 st rådjur och mötte mig och innanför dörren väntade katten Modo, som raskt hoppade upp i mitt knä och gjorde sig hemmastadd! Modo var mitt sällskap i både soffa och säng, jag som så gärna vill ha en katt blev ju inte precis mindre sugen.....

Först så fikade vi kakor och julmust och sen blev det the och kex med olika ostar och ännu mera surr och lite TV. Vi satt uppe till 23.30 och dagen efter började vi med risgrynsgröt och sen blev det en promenad i skogen innan det var lunch och dags för mig att bege mig hemåt till verklgheten igen.

Det blev sedvanligt fredagsmys med taccos och Idol och barnen somnade hastigt när idolerna sjungit klart. När utröstningen var avklarad så såg micke och jag filmen "Flickan som lekte med elden" som vi hyrt och den slutade inte förrän kl 01.15 så det var segt att komma upp i morse och jag är riktigt förkyld nu med huvudvärk och hosta och är lika hes fortfarande.

I gårdagens tidningen 7 hade jag en påkostad annons så jag hoppas det ger resultat, själva annonsen såg fin ut iallafall.

Jag har butiken öppen idag och den första "kunden" var en elev från Nolaskolans designlinje som ville ha praktikplats hos mig V 2, 3 och 4 efter nyår! Jag berättade att det händer inte alltför mycket spännande här men hon verkade ändå vilja vara hos mig och sy upp saker till butiken så vi skall nog komma på ett sätt att arbeta tillsammans.

Idag skall Ella och jag gå på hockey medan Ida skall vara hos sin kompis Olivia så nu skall jag pigga på mig tänkte jag.......

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du kryar på dig.

    SvaraRadera
  2. Tack för biljetten!! Nu har vi ätit gott och ska se på Polarexpressen med barnen.

    SvaraRadera