måndag 30 november 2009

Kvälls-snö!


Äntligen snöar det stora vackra flingor!!! Tänk vad underbart om barnen får vakna till en snötäckt gård imorgonbitti när det äntligen är dags för årets första Julkalender! Barnen har längtat så och surrat om det i flera dagar och allrahelst Ella som radat upp sina så att hon skall "hinna" öppna sina imorgonbitti. Till saken hör att dom har varsin radio/tv kalender och en chokladkalender och sen har Ella en Pet-shop kalender och en adventskalender som dom fick i skolan så det blir snärjigt för henne! Dom skall få se den imorgonbitti kl.07.15 i min säng.....

Idag mådde jag så dåligt efter frukosten så jag fick lov att ligga raklång hela förmiddagen för att sedan möta Micke på Barnens hus kl.12 för att handla julklappar till barnen och halm+ mat till kaninerna. Efter det tog jag en sväng till Gunnar för liten fikastund med kaffe och kaka och slutligen några inköp till butik Hemlängtan.

Jag var också på Polarn och pyret för att försöka få tag i en större storlek på Ella:s täckbyxor, jackan har hon använt länge men byxorna har hon fått spara på i avsaknad av snö men det straffade sig ordentligt att vara ute i god tid, de hade nämligen blivit för korta....Tyvärr finns det inte att uppbringa hennes storlek 128 men de skulle göra ett nytt försök från någon annan butik och återkomma!

Vi har varit på utvecklingssamtal med Ida och hennes mentor ( som det så fint heter ) där Micke och jag fick en bra bild av hur hon klarar skolarbetet och det sociala runtomkring och vi fick också ta del av den individuella bedömningen som klassläraren Anita skrivit ihop. Det gick bara bra och vi hade faktiskt inte förväntat oss något annat heller för vi inbillar oss i allafall att vi har god koll!

Ikväll har jag varit på utbildning på Skatteverket, kl.18-21 med gratis fika i pausen. Mycket givande även om jag hört mycket av det på Starta-eget utbildningen så tål det att upprepas men ju mer de lär ut desto rörigare tycker jag att det blir...........
Nyttigt att vara hemifrån på kvällen så Micke får vara med gogummorna ( även om Ida varit på innebandyträning också )Nu är det sovdags för imorgon är butiken öppen och jag hoppas på besökare! ( Jag vet ett par stycken som kommer iallafall )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar