söndag 29 november 2009

1:A Advent


Ella och hennes kompis Julia kom upptassandes kl.07.15 idag men kunde som tur var mysa i soffan och se på barnprogram en bra stund innan vi åt frukost och tände det första ljuset i vår adventsljusstake. Nog är det stämningsfullt alltid....

Ida kom hem hit med farmor och farfar och då fick vi saft och hembakade lussekatter som Ida och farmor bakade igår kväll, väldigt goda. Vi fikade kaffet med vår julservis som jag gillar skarpt.

När Julia bivit hämtad var det dags för Ella att åka till klasskompisen Emelie på kalas iförd sin vackra vinröda sidenklänning, klackeskor och nynålade naglar.

Micke blev hämtad av tränarna Karlin för dagens match i Bjästa mot Antjärn från Härnösand och Ida och jag fick främmande av Pelle och Marie som kollade in butiken. Vi drack glögg och så fick vi en påse hembakade hälla-kakor ( väldigt goda! ) Ida städade kaninburen och sen när jag hämtat hem Ella var det bara att byta om till varmare kläder och bege oss till ishallen i Bjästa.

Ikväll var det nämligen Micke:s sista ishockeymatch med KB65, han "la skridskorna på hyllan" som man brukar säga när man slutar som aktiv.

Vi tog ett ö-råd igårkväll ( efter att jag sett på Robinson ) och Micke kommit hem från Arenan där vi kom fram till att tiden inte räcker till och inte Mickes ork heller. Det är jobbigt att spela otränad gång på gång och då tappar man glädjen. Så nu har vi firat advent i ishallen och jag känner mig nöjd med att äntligen få rå om Micke all hans lediga tid!!! Matchen då? Ja, dom vann med klara 7-1, 3 assist från Micke och ingen utvisning! Nu ligger vi i sängen och ser just magikern Zlatan kliva in 50 minuter in i El Clasico och trycka in ledningsmålet för Barcelona efter att just blivit inbytt och klivit in på planen, han är makalös karln.......
Dagens bild är på mina fina vita amaryllisar som jag fick av Ulla när jag fyllde år. Dom är så otroligt mäktiga när dom slagit ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar