lördag 21 november 2009

Firad med en solig dag!


Idag var det soligt, den lampan har vi inte sett på länge! Jag har haft en bra försäljnings- och besökardag i butiken och dessutom blivi firad i förväg av mamma, pappa, syrran och barnens kusin Fanny ( Fabian hade feber och fick vara hemma med pappa Fredrik ) Mammas kusin Anki och hennes Bosse följde också med för att se hur vi bor och för att kolla in butiken.

Vi bjöd alla på kycklingsallad med en massa gott i och mamma hade köpt en rökt sik till mig som jag gillar och så hade hon bakat 2 sorters mjuka kakor och en fantastiskt god cheesecake! TACK mamma, du är bäst!

Pappa såg piggare ut idag så myrstegen går framåt för att bli piggare iallafall. Jag fick många fina presenter, en titanstekpanna, en grytvante i rött silikon och ett helt set med de turkosa Jane Hellen produkterna från min ungdom. ( schampo, balsam, duschcreme och lotion ) Jag fick en grej man delar presentsnören med till butiken också och det är en typiskt bra-att-ha-sak.

Av storasyster Katarina fick jag ett väldigt fint och stilrent rött snö-halsband och en flaska rose-vin. Fanny hade gjort ett fint kort till moster Malin. Av Anki och Bosse fick jag en frän liten kruka med rosor med tillbehör som lycka till i butiken-grej!

Eftermiddagen tillbringade jag i soffan och såg på Gilbert Grape, faktiskt bättre nu än första gången jag såg den, men det klart jag är ju äldre nu.....Vi åt pizza till middag och sen kom familjen Elfving från Lilla Mosjön, vi drack glögg ( vi fick glögg av dom med chili/chokladsmak, gott ) och åt upp resten av mammas cheesecake när vi såg på nya Robinsson Karibien tillsammans, det var helt ok program.

Nu blir det sängen för imorgon tänkte vi vara lite duktiga och börja städa och göra advent. Vi tjuvstartade igår med våra vackra stjärnor i vardagsrumsfönstret, superfint, jag älskar dom. ( dom syns i bakgrunden på fjolårets bild när vi just hade klätt granen )

1 kommentar:

  1. Kul att lørdagen blev lyckad:) Jag vill oxå børja pynta...længtar...

    SvaraRadera