onsdag 25 november 2009

35 år


Idag vaknade jag ett år äldre, hade ju min 35-åriga födelsedag igår! Jag hade en bra dag men ganska mulen och regnig som brukligt nu för tiden.

Jag vaknade av ett par sms och sen gjorde jag mig klar innan jag öppnade butiken för dagen och i den var det verkligen dött igår, inte en enda kund förutom mina födelsedagsgäster!! Det var tråkigt. Efter en stund fick jag besök av Gun från Fröland utanför Härnösand och hon hade med sig 2 paket och en fin vit amaryllis i kruka som hon själv hade planterat och så varsin röd höst-glöd blomma till flickornas fönster vilket var välbehövligt för deras blommor hade dött för länge sedan.

Just som jag skulle duka fram fika så kom Christopher ( Mickes minsta bror )och hans sambo Malin från Härnösand och överaskade mig. Med sig hade dom en jättestor svart resväska med röda snören på som jag blev superglad över, då kan både Micke och jag packa i den för min egen coola rosa väska får han minsann inte dela med mig......

Micke kom hem på lunch och fikade med oss och efter att Gun handlat hemsydda kuddar i min butik så blev Ella och jag själv när hon kom från skolan. Eftermiddagen tillbringade jag en hel del i telefonen med gratulationer och flera sms medan jag packade upp min ljusleverans.

Ida tog med sig Lina och Olivia hem på tårta och när jag stängde butiken kom Gunnar och senare Ulla från jobbet och till sist Helena, Lina ( igen ) och Frida så jag hade sällskap hela kvällen trots att Micke jobbade på arenan till kl.22.30. Jag pratade över en timme med Cissi vid 21-22 tiden så vips var dagen över men jag är mycket nöjd!

Idag är det så otroligt mörkt och grått men nu skall jag hoppa ur min nya mysiga morgonrock och duscha för att sen åka på stan och köpa present till Chris + lite andra ärenden, kanske lunch på Arenan med Micke. Bilden är från julskyltningen i shoppingcentret i Grenoble.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar