torsdag 26 november 2009

Fredag!!!


Äntligen fredag! Nu är det dags för fredagsmys.....

I förrgår spelade Micke match i Bjästa, vinst med 7-4, Micke gjorde 1 mål och 2 pass ( men fick bara 1 ) vi brudar stannade kvar i hemmet och låg i min säng och kollade på Bonde söker fru och några töntigare människor får man ju leta efter, inklusive programledaren Linda Isaksson! Shit vad hon är dålig, ogenomtänkt och tråkig.

Igår torsdag hade jag butiken öppen men inte en enda kund på hela dagen vilket fått mig att bestämma mig för annonsera i tidningen 7 till nästa fredag, vilket jag hade till idag på mig att bestämma mig om.

Jag hade 2 Domsjö-tjejer här igår som passade butiken till mig mellan kl.15.30-17.00 när det var stängningsdags eftersom vi åkte till Härnösand för att fira Mickes lillebror Christopher som fyllde 24 år. Först fick vi middag, kyckling i ugn, ris och sallad. Jättegott var det och sen var det fika med kakor och lussekatter, supergoda som Chris bakat! Sen fick vi tårta med gelehallon på!

Vi fick träffa svärmor och svärfar som också firade Chris förstås och sen tog vi en snabbsväng förbi min mamma och pappa för att överlämna några små kort på barnen och några tomma burkar. Dom såg hyffsat förvånade ut när vi ringde på vid 20.30 en vardagkväll i Härnösand, det hör ju inte till vanligheterna direkt att vi kan lyxa så med en titt hos dom eller någon annan i vår släkt!

Båda barnen sov gott i bilen så det var bara att leda in dom till sängen. Idag skall jag handla, sy en julgardin till butiken och så kommer nog Peter från tidningen 7 och tar kort inför annonsen.

Ella skall ta med sig en ny kompis från klassen, Julia hem till oss efter skolan idag så hon är "mallig" över det.

Ida skall följa ett helt tjejgäng hem till Sofia där dom skall träna på luciasånger, dom blev erbjudna att gå som luciatåg på onsdag i Domsjö kyrka för några pensionärer.

Vi får se vad kvällen har att ge, Idol blir det självklart och kanske att våra kompisar Pelle och Marie skulle ta en promenad förbi oss under kvällen!

Så till det sista och värsta, jag fick äntligen prata med doktor Lundell i Huddinge igår och nu skall jag prova någon medicin på licens för att förbättra motoriken i min nya matstrupe men det kommer att bli en ny operation i början av nästa år där man gör en s.k gastric-by pass och öppnar magen och kopplar om tarmen igen. Detta är en mindre operation där man inte behöver sabba revbenen utan man går in "bara" i buken men om man får svära så känns det för djävligt.

Av alla operationer som den jag gjorde som utförs så är det många som får en sån där "ficka" som bildats men endast en handfull patienter ( dom opererar pat. från hela Norden ) som får såna grava besvär som JAG fått och måste justeras via ny operation. Vad säger man?

Carpe Diem känns mest lämpligt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar