tisdag 10 november 2009

Lugn och trevlig dag


Idag har varit en lugn och trevlig dag, jag har inte ens varit utanför dörren....

Jag har sytt en fin julkudde och 6 st svarta bordstabletter som jag har tagit ned till butiken, jag är jättenöjd med dom faktiskt.

Anna från Moliden kom med lunch till mig idag! Hon passade även på att handla 2 st gå-bort gåvor i min butik vilket jag är tacksam för och så fick jag en kakburk med hembakat i och en skyddsängel som man kan ha runt halsen eller på mobilen, verkligen fin och vi hade en trevlig långlunch i lugn och ro med lite kaffe efteråt.

Sen kom "plåster-Ella" hem och var gossugen och så spelade vi spel. Jag hade en kund till också, Katarina från mitt förra jobb köpte 2 st kuddar så dagen var hyffsad iallafall, affärsmässigt.

Ikväll skulle Ella på Sport Academin där dom skulle få testa basket men hon vägrade, hon var för trött, så vi blev hemma.

Jag och Ida såg på Äntligen hemma när vi hade lagt Ella. Micke var och jobbade på Swedbank, Modo spelade hemma, 2-2 mot Djurgården.

Igår var jag på vårdcentralen för mitt järndropp och passade på att väga mig eftersom jag misstänkte att jag minskat i vikt ( är så trött!!! ) jag hade gått ned 4 kg på några veckor och det är mycket på mig och det känns på kläderna, tyvärr.

Jag var också och klippte mig kl.8.30 och kom lite för sent pga. att dom äntligen la ny asfalt hemma på vår gata i Domsjö! Det blev så fint, nu kan barnen äntligen cykla eller åka rollerblades till våren.

Efter klippningen åkte jag och köpte 40-års present till storasyster! Hon fyller ju tant på torsdag. ( hi hi )

Jag ringde också till Huddinge för att kolla hur långt dom kommit med någon ide om hur dom kan hjälpa mig med matstrupen och då fick jag veta att dom INTE fått några papper från kirurgen i Ö-vik ännu och jag som har väntat en månad på svar!!!

Dum som man är tror man ju och litar på att det skall fungera dvs. sjukhussystemet med papper och remisser men jag borde ju ha lärt mig att inte lita på sjukvården......
Jag lägger in en bild sen den härliga middagen vi var på hos Cissi och Stefan på Halloween, dom här spökena var gjorda av marsipan.

1 kommentar:

  1. Ja, det var en lugn och skön lunch vi hade!! Hoppas du ringt KM nu!! Du har mitt fulla förtroende att vara en besvärlig patient!

    SvaraRadera