onsdag 11 november 2009

Hockeykväll


Idag har varit en bra dag förutom att jag somnade om till kl.9.15 och fick därför bråttom att äta min mannagrynsgröt, duscha och göra mig klar för att öppna butiken kl.10. Inte för att det blir någon rusning direkt till butiken men man vill ju inte öppna i pyjamas och ruffs!

Affärsmässigt gick det lite sämre idag men dock 3 besökare varav 2 som handlade.

Både Ida och Ella har blivit vaccinerade idag mot svininfluensan. Ida på dagen och Ella följde jag på kvälls-drop-in på skolan innan middagen. Ida har ont i armen och Ella fick lite ont i magen, vilket jag hört att många barn har fått.

Jag hoppas ingen av dom får feber för imorgon är det ju kalasdags hos syster yster som fyller 40år. Jag har bakat 3 sorters kakor idag till henne och sen har jag fixat med massor av pappersjobb och fakturor till butiken. Det blev lite stress med det eftersom vi saknade internet mån och tis pga. fjärrvärmen, asfalteringen. Det är då man upptäcker vilken kontorsråtta jag blivit i och med butiken....

Micke har varit med Ella i skolan hela förmiddagen, dom har hälsa-på-vecka den här veckan i hennes klass-hus. Ida har V 49.

Ella tog med sig Frida hem efter skolan idag och efter mellis skjutsade jag dom till kyrkans pysselkör som dom går på varje onsdag mellan kl.15-16.30. Efter vaccination och middag åkte vi ut till Bjästa för att kolla på pappa Micke:s match mot Kovland. Det blev som jag förstod en match som Kovland uppträdde korkat och ohyffsat, bara gick in för att skada och förstöra spelet eftersom dom är ett mycket sämre lag. Sinnet rann en gång på Micke som hamnade 2 min på botbänken! ( skulle det vara jag som hade en ryggsäck av spelare i 60min på mig hade det hänt fler ggr ) Ella gick och tänkte tala honom till rätta i utvisningsbåset men ångrade sig och vinkade bara. Det blev vinst med 3-2 och alldeles för spännande på slutet, de ledde med 3-0 men bjöd in dom på slutet..... ( som i lördags )

Nu har jag packat nästan allt för morgondagen och ser framemot några dagar i Härnösand. Dagens bild är från ett museum om Franska revolutionen, strax utanför Grenoble, fantastiskt tjusigt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar