måndag 2 november 2009

Nervös....


Tänka sig, lilla jag skall öppna butik imorgon! Jag har varit så fokuserad så lång tid på detta och haft ett gott självförtroende när jag lärt mig mer och mer längs vägen mot butiken men just nu känner jag mig nervös inför morgondagen!

Inte för att något skall gå fel utan för att jag tycker att jag har så lite varor ännu och att folk som kommer kanske undrar vart alla grejor är.....Men mitt koncept är inte att ha så mycket utan några få varor som jag kan visa och sedan beställa mera av eftersom det går så fort att få hem och många bor i närheten.

Man brukar ju säga att man måste ju börja någonstans och det är det jag gör men nu har jag blivit självkritisk i sista sekund!

Nåväl det blir som det blir, det är bara det att mitt eget hem känns som att det står i ruiner, ostädat, ihopträngda grejor och inget nyinköpt för hösten/vintern bortsett från gardiner till sovrummet och till Ida:s rum. (Hon skall ha dom efter jul)

Micke han är min fixar-älskling, han har fixat plattorna utanför dörren till butiken och satt ihop 2 st hyllor som jag köpt, så vi jobbar in i det sista för att få i ordning. Han är i Bjästa och tränar och kommer hem kl.22.30 men har ändå en vajer kvar att sätta upp till draperiet jag skall ha.

I och för sig så har han ju alltid maten på bordet efter jobbet och ett par gånger i veckan (idag tex.) även lunchen lagad och dukad, så tjänster och gentjänster.

Ella och Ida har hjälpt mig mycket med att fixa småsaker till butiken och särskilt idag var Ella extra hjälpsam. Då sa jag att snart kanske jag måste bjuda henne på bio om hon arbetar så mycket. -Ja eller kanske badhuset mamma, sa hon!! Lite senare när jag bad henne öppna tvättmaskinen så hängde hon tålmodigt upp tvätten,allt för att tjäna ihop till nåt kul, man får inte vara dum.....

Idag har jag har inhandlat diverse kontorsmaterial och påsar, samt varit på banken och skrivit på ett papper, Mio och handlat en hylla, Blomman i Själevad och köpt en blomma utanför butiksdörren samt Bygma för att köpa vinkeljärn till en av hyllorna. så jag har hunnit en hel del. Till middag blev det kotletter, hemmagjord brunsås med tjockgrädde, kokt potatis, Lingonsylt och cocktailtomater, mums!
Nu skall jag kolla upp lite kortläsare, jag är så besviken att jag inte hann fixa det innan jag öppnar men det hanns inte med eftersom vi reste bort en vecka, tyvärr...

Nä håll tummar och tår för lilla mig imorgon och resten av alla dagar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar