fredag 20 november 2009

Mor och dotter dagen.....



Idag var det en mor- och ( alldeles för stor) dotter dag med morgonmys då Ella och jag såg på barnprogram i min säng till att börja med. Jag halvsov i och för sig men Ella är så nöjd när hon får krypa ner hos mig! Det var bara det att jag insåg att snart är denna tid förbi, att ta ledigt från skolan för att mysa med mamsen!

Sen efter frukost bar det av till Paradisbadet där jag gjorde mitt bästa för att hon skulle få ha kul. När vi lekte och simmade gjorde det fruktansvärt ont i magen och revbenen på höger sida som är så ömma efter operationen trots den vanliga dosen av Dolcontin på morgonen. ( Dolcontin är Morfin i långvarig dos )

Vi tog en matpaus och då kom nästa bekymmer, vad jag skulle äta som jag skulle kunna få ner lite av och sen får jag ju inte bli för mätt heller eftersom då strejkar magen ännu mera men det gick hyffsat men på vägen hem visste jag inte om jag skulle kunna köra hem till Domsjö. Jag tänkte ändå att bättre en mamma som är lite decimerad än en mamma som inte ägnar tid åt sina barn, tiden kommer aldrig igen.

Vi stannade och handlade mat iallafall, Ella är ju mycket hjälpsam. Efter ytterliggare morfintablett och lite vila när jag kom hem så blev kvällen okej ändå. Vi fick ha Ida hemma också, hon hade ändrat sig angående discot eftersom hennes närmsta kompisar inte skulle gå. Kocken Micke bjöd på wokat med kyckling och grönsaker med ris till och sen blev det fruktsallad och vaniljglass i soffan.

Jag och Ida arbetade med lite grejor till butiken medan Micke och Ella lagade mat så nu är jag redo för morgondagen som blir späckad med öppen butik och flera gäster från Härnösand för att gratta mig i förskott. Mamma, Pappa, syrran med familj och så mammas kusin Anki och Bosse kommer mitt på dagen. Ida har bestämt sig för att skippa innebandyträningen imorgon fm så vi får ha en mysmorgon innan allt "drar igång" jag gillar såna dagar med massor av gäster.......

Jag fick ett trevligt telefonsamtal imorse från ett grossistföretag med tyger, jag hade önskat att få bli återförsäljare och fick det! Så nu har jag beställt jultyger i sista minuten och så några andra tygrullar med "vanliga" mönster, superfina.

Jag fick en fantastiskt fin blombukett av min kära make när han kom hem efter ännu en arbetsvecka eftersom att jag och Ella hade namnsdag igår ( våra andranamn Elisabeth )Jag sätter in en bild på Ella i poolen i Turkiet i Maj, det var i den hon lärde simma ordentligt!

1 kommentar:

  1. Du ær en kæmpe vænnen:)Hoppas på en fin dag før dig idag lørdag...hoppas slækten shoppar loss i butiken:)

    SvaraRadera