söndag 8 november 2009

Snart måndag....
















Oj även denna helg gick fort. Fredagen blev lugn, en sväng på staden på em för att köpa farsdags-presenter och cafe-besök med barnen. Jag mådde inte så bra efter fikat på stan så Micke fick "överta" barnen efter jobbet på staden och färdigställa inköpen samt handla mat på vägen hem. Det blev taccos men ingen efterrätt, vi åt så sent och blev så mätta att vi inte ens orkade lite chips i soffan medan vi såg IDOL. Jag hade ont och kunde inte äta så kvällen blev ej lång.
Igår lördag var det desto fartigare, först skjutsade jag ida på Skyttis kl. 9.30 för innebandyträning, sen på JYSK för att handla sammetstyg till draperi i butiken, sen lagade Micke lunch till Cissi med familj som tittade in till oss för att se min butik och så åt vi lite mat. Jag fick små söta tomtar och en välkommen-sten att ha i butiken!
Sen visade det sig att syster yster med familj var i Ö-vik dagen till ära pga. att kusin Fanny spelade innebandymatch häruppe så då hastade dom förbi för att också kolla in i butiken och överlämna en blomma! Ut med dom och in i bilen för att hinna ut till matchstart i KB-hallen, en tillställning som började fantastikt bra med ledning 4-1 som sedan rasade som ett korthus med vidöppet mål och slutade med 5-7.....
Micke 1 mål+ 1 ass och återigen utvisningsbåset 2 min.....
Micke hade en släkt-klack i form av fru och 2 barn, mamma, pappa, lillebror Chris med sambo Malin, morfar Gunnar, morbror Tommy och kusin Tobias! Snacka om uppslutning!
Men förlusten blev hastigt kvarlämnad i omklädningsrummet för att sedan deltaga i Bjästas årliga höjdpunkt: Nämligen pubkväll med mat, liveband ( Riff Raff Ruff ) och sedan lotteri!! och vickning med varmkorv!!! Nja, kändes sådär med avbrott för lotteri för bandet spelade så himla bra och jag blev så danssugen men jag törs inte ge mig in bland mängden ännu med denna värk och riskera att bli utsatt för knuffar på mina onda revben och mage. Kändes tråkigt att tacka nej till dans och bara sitta en hel kväll men trevligt sällskap hade vi allt med Anna och Leif och co!
Vi har ju varit i Bjästa på fest förr och visste vad vi gav oss in på och även denna tillställning blev som vi anade ganska så livat för flertalet......
Micke och jag var väl de största tråkmånsar som synts till i Bjästa i jämförelse med somliga infödingar....
Ida blev det en långfrukost med svärmor och svärfar och utdelning av farsdags presenter till Micke och farfar innan det var dags för dom att bege sig till morfar Gunnar för att fira honom.
Jag och Micke gick på en promenad och slank in hos Åsa och Micke på kaffe. Ella har varit hos Stina idag och Ida gick med oss bort till Maja så nu har vi pysslat lite och jag har bakat en sockerkaka för att göra en liten tårta med gelehallon till Micke till kvällen. Han har fått nya vantar och 3 st nya strumpor, ett par stod det I love Daddy på!
Det känns lite konstigt att inte träffa min pappa Gunnar idag men jag och Ella skall vara i Härnösand och sova hos dom tors-sön så vi tar igen det då. Jag tänker på dig idag pappa lilla! Hoppas du är piggare när vi ses på torsdag!
Jag måste bara meddela en glad nyhet som avslöjades på fredag-em, jag fick ett samtal från Roger på arbetsförmedlingen att han beviljade mig Starta-eget-bidraget på halvtid i 6 månader som jag så länge har hoppats på, jippie! Äntligen något som går min väg.....
Nu får ni se mina fina bilder från min stolthet butik HEMLÄNGTAN.





2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll! Och ni är inte tråkiga!!! Vissa infödingar ska man inte jämföra sig med:)Idag har vi sett Simon spela match, stundtals spelade de bättre än laget vi såg igår:)Vinst med 5-1!

    SvaraRadera
  2. Grattis till bidraget. Håller även med syrran, ni är inte tråkiga ett dugg! Kram

    SvaraRadera