torsdag 19 november 2009

Magnifikt Forsberg!


Ikväll var det en magisk afton i Swedbank Arena! Jag och tjejerna fick låna biljetter av Ulla och Christer och jag tänkte när jag åkte dit att hur kul kan de va en regnig och mörk torsdagkväll mot tråkiga Luleå? Shit ( ursäkta språket )vad fel jag hade, det var helt galet att känna stämningen i Arenan när Forsberg var på isen och framförallt när han gjorde mål och assist. Det var helt magnifikt och stående ovationer med samma känsla som det år vi hade förmånen att jubla när Modo slog ut Timrå i sudden och därmed blev ett steg närmare SM-guldet.

Vilken karl, att en enda spelare kan göra sån skillnad, det är inte förrän nu när man på nära håll sett honom spela, förstår hur stor han är inom ishockeyn! (Jag har inte sett honom live den här säsongen, inte under lock-outen och därmed inte sen han var junior ) Dessutom kan dom som ansvarar för att tillverka frimärken sitta lugnt, målet han gjorde ikväll måste bara leda till ett nytt med NR 21 på.
Ella skall vara skolledig imorgon eftersom det blev så sent och då skall vi mysa och se barnprogram i sängen och sen skall vi gå på Paradisbadet och bada och ha skoj. Det brukar bli clementiner i bastun efteråt och det gillar hon verkligen.

Imorgon kväll skall Ida på disco på skolan och vi skall väl ha myskväll och se på Idol.

Denna dag har annars varit otroligt hektisk med många kunder i butiken och flera som fikat. Jag har dessutom bjudit på jordens mest enkla lunch, nämligen färdig risgrynsgröt från BOB. Jag hade nämligen värmt en halv sån förpackning när min vän Inga från jobbet kom för att handla i butiken och eftersom hon kom från jobbet under lunchen så fick hon också gröt, vi hade trevligt och jag fick en för tidig födelsedagspresent av henne. ( Hemmagjorda tvålar, LUSH heter företaget som gör dom )

Grannbarnen Hållander var här i em. och lekte och åt middag så nu sover mina gullungar gott efter en fullspäckad dag.

Igår var jag på stan och lämnade in stövlar för omklackning hos skomakaren + lite andra ärenden, då fick jag se Ida och hennes klasskamrater tävla med en bil dom själva byggt med instruktioner frå Komtek, guldtyg från oss och lite andra coola detaljer, kul grej för barnen med tävling och buss till staden.

På kvällen var jag på inspirationskväll hos en annan inredningsbutik i Domsjö, Ankis hår och Interiör. Jag var bjuden av Anne-Lie som bor granne och där bjöds det på glögg med tillbehör, mycket trevligt och jag handlade en hängare till butiken att hänga armband på.

Glöggtiden är kommen och det är så mysigt..... Pepparkakshuset på bilden är vårat sen ifjol, fint va?

1 kommentar:

  1. Hælsningar från Norge!! Ser ut som ni har det bra!! Længtar hem till gløgg och pepparkakshus!!Kram!

    SvaraRadera