fredag 6 november 2009

Äntligen fredag!


Jag har längtat till fredagsmyset extra mycket den här veckan eftersom vi har varit på vift flera fredagar nu. Så ikväll blir det god mat ( inte en aning om vad ännu ) men det blir nog vit chokladmousse till efterrätt tror jag, sen blir det IDOL framför brasan med man och barn!

Speciellt Ella älskar fredagsmyset för då är hon så supertrött efter skolveckan, Ida också för den delen. Det brukar ganska ofta sluta med att Micke får bära dem båda till sängen och sen får jag nästan bära honom också....

Jag har dagen till ära laddat med sovmorgon!! Jag har haft så vanvettigt svårt att somna om efter att jag skickat barnen till skolan utan det blir en gröttallrik och sen är man uppe liksom!

Igår var jag nämligen på äventyr av stora mått, jag blev bjuden på julbord av Osman och Ingela Filiz, som är Ida:s "svärföräldrar". Det var Svensk Cater som hade julmässa på Swedbank Arena på dagen och så avslutades det med världens julbord på resturang Victory från kl.18.30- 21 och därefter fortsatte vi i puben på entreplan med ett liveband som spelade otroligt bra musik, alla låtar som jag brukar önska mig körde dom, så det var supertrevligt.

Jag var chaufför i min lilla bil och det var ett par till som hette Mikael ( Mikaels bilar i Domsjö ) och hans fru som också heter Ingela, dom var trevliga. Han hade liksom jag också lite svårt att äta, han hade opererat magsäcken och gått ned 70kg !!! på 2 år så han var ordinär storlek nu. Hade på sitt sätt varit intressant och se en före- och -efter bild......

Idag är jag med i tidningen 7, det blev ett ganska okej litet reportage, har bara läst det på nätet ännu men får kolla tidningen på em.

Jag och tjejerna skall åka på stan på em. och handla Farsdags- presenter och så har jag lovat Ella att vi skall på Barnens hus också, det är ju så bra nu när dom har bytt lokaler, mycket närmare för oss.

Igår hade jag "bara" två kunder i min butik men trevligt hade vi. Det var Kina och Jeanette som kom, en på förmiddagen och en på eftermiddagen så det var ingen rusning direkt....

Imorgon kommer Cissi och Stefan med barnen och käkar lunch samt kollar in butiken innan dom skall vidare till Nordmaling och Micke till Bjästa inför matchen.

Micke får släktpublik, vi, morfar Gunnar, Kent och Yvonne som kommer för att sova hos oss.

Jag har nyss fått en leverans med 2 kartonger ljus nu så jag är lite nyfiken...







2 kommentarer:

  1. Ser fram emot, ett: att läsa tidningen 7 om dig, två: krama om dig imorgon, tre: besöka din butik till veckan:)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Malin. Hittade din blogg via Anna Hallin och läste om dig i Tidningen 7 idag, bra reportage tycker jag. Kul att du startat eget, hoppas att det går bra för dig.
    Hälsningar din fd (för 10 år sedan) arbetskamrat på 7an, Åsa Lind (då Larsson).

    SvaraRadera