söndag 22 november 2009

Adventsfint!


Nu har vi adventsfint i vårt hus! Det är ju bara det att man hinner knappt hälften av det man har tänkt sig när man planerat att göra så mycket på en dag. Saken är den att det blir ju inte bättre av att man sover bort halva dagen.....
Jag blev väckt av min underbare man kl.10.00!?! för då hade han och barnen dukat fram mys-frukost vid finbordet och på min plats låg det ett jättestort paket och ett litet paket som jag fick öppna idag då vi kunde mysa eftersom vi alla var lediga istället för vi 07-tiden på tisdag när min rätta födelsedag äger rum.

I det stora paketet var det en ljuslila morgonrock mjukt fleecetyg, mycket gosig ( Ida tyckte i och för sig att jag såg ut som Barbapapa i den! ) I det lilla var det ett presentkort på MQ som jag också blev glad för. Jag har sett så mycket fint där och har inte handlat kläder till mig själv på länge då alla mina pengar går åt i butiken. ( Det där med alla låter som att jag har mycket pengar men om det vore så väl.....)

Efter frukost kom Wilma från Stockholm ( min jobbarkompis Ulla:s barnbarn ) hit och lekte med flickorna och sen fick Ida följa med dom på Paradisbadet, turgumma där så nu har båda flickorna fått bada där i helgen. Ella följde med oss på ÖB, och Rusta där vi handlade lite smått och gott men framförallt Arac där vi äntligen köpte nya belysningar både till inomhus- och utomhus granen.
Vi blev så ivriga med att fixa i barnens rum att vi glömde bort klyftpotatisarna i ugnen så dom blev kolsvarta och minst sagt knapriga men till det hade färska kycklingfileer i bitar med sweet and soursås utspätt med vispgrädde till, mums! Vi kom dock på sen att det blev visst kyckling för 3:e dagen i rad! ( wokad i fredags, kycklingsallad igår och stekt idag )

Det blev så fint på gården med adventsgran, som Gunnar huggit åt oss, lamp-gardin på lekstugan och renen med släde på vår bro. I alla fönster har vi advent och tjejerna fick julgardiner och adventsbelysning i sina fönster och vi satte upp nya gardiner i matrummet också. Dom köpte jag nya ifjol.

Det känns riktigt bra att ha börjat för nu kommer veckorna att gå om möjligt ännu fortare fram till jul. Jag hoppas bara att jag blir piggare tills dess, för trots att vi grejat idag har jag varit trött och hängig.
På dagens bild ser ni Ella som söt utomhuslucia från dagis ifjol.

Vi hann inte med pepparkakshuset idag men kanske imorgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar