tisdag 17 november 2009

Regn och mörker!


Idag var jag tidigt på vårdcentralen för fasteprover ( järn m.m ) När jag skulle hemåt vid kl.8.30 så funderade jag om det var morgon eller kväll!! Det var bara till att tända alla lampor i hemmet och en massa värmeljus i butiken.

Jag hade ju en annons i dagens ÖA ( på baksidan så den syndes väl ) så jag öppnade butiken med stor tillförsikt om många besökare. Det blev 5 st kunder idag varav en som handlade så det var väl ett dåligt facit med en påkostad annons men å andra sidan var det hur kul som helst med besökare som jag inte träffat förut, det var värt mycket det också!

Mickes morfar Gunnar kom förbi på kaffe så lite sällskap hade jag innan mys-Ella kom från skolan. Ella och jag städade buren åt kaninerna så nu har dom fint, sen hjälptes vi åt att släpa in en hylla till lekrummet så vi kunde röja upp bland böcker och spel som legat på golvet sen vi skänkte bort bord och vitrinskåp.

Micke åkte till Gävle i förmiddags på hockeyresa med några av deras sponsorer och det blev ju minst sagt lyckat när både "Foppa" och "Macke" meddelade att de förstärker! Den förstnämnde startade ju upp med succe redan ikväll ( har väl inte undgått någon ) och Markus skall ju börja med att träna upp sig.

Min hockeyspelare tog en time-out denna vecka från KB65, tiden och orken räcker inte till just nu och livet består ju av annat än ishockey........ ( sätter in en bild på Micke i KB-dressen nr 15 )

Jag har beställt lite nya varor idag, både ljus och tyger så snart blir det påfyllning i butiken.

Ikväll har jag och barnen varit ute på en kvällspromenad och då slank vi in till min jobbarkompis Ulla ( och Christer ) på fika, det kändes härligt att komma ut i friska luften även om vädret var ur-tråkigt.

Imorgon skall jag sy bordtabletter i linne, det tror jag blir fint. Nu skall jag läsa min bok av Liza Marklund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar