måndag 23 november 2009

Imorgon blir jag äldre....


Förr var man alltid pirrig kvällen före julafton och födelsedagen men det har tyvärr försvunnit!

Det klart att det är kul att fylla år och få fika gott och kanske ett par presenter men jag håller mig inte vaken inatt direkt för det.....

Nu har barnen gjort årets pepparkakshus med Micke och det blev fint med bomull, lampor och små tomtar till en by. Litet missöde dock att det gick sönder en bit av taket men det garnerade barnen bort efter bästa förmåga.

Både Ida och Micke har hunnit träna också och idag var jag och tittade på Ida:s innebandyträning.

Annars har jag hållit på med pappersarbete hela dagen, både privat och till Hemlängtan, jag har faktiskt skaffat mig en revisor idag som bor här i Domsjö, väldigt smidigt. Jag såg en annons i tidningen 7 och kontaktade henne. Det känns helrätt att jag kan ägna mig åt det som inbringar pengar istället för att bli gråårig på det jag inte besitter så stor kunskap om. ( Jag kanske snart blir gråhårig ändå i och för sig! )Sen har det ringt flera försäljare idag igen om alla möjliga reklam- för -företaget erbjudanden men det enda jag nappade på var att prova tvättmedel, sköljmedel, diskmedel och spolarvätska i årsförbrukning. ( trodde jag inte att jag skulle göra men men.....)
Jag har bla. pratat med Karolinska i Huddinge och fick en telefontid bokad nu på torsdag med Dr.Lundell som opererade mig i somras. Nu vill jag ha ett besked om vad som väntas.....

Jag har fått hem 5 st tygrullar till butiken bla. 2 st med jultyg och de var sååååå söta!

Jag har annars sytt 2 st julkuddar till och imorgon är det dags att ha öppet igen. Ida och hennes kompis Olivia har delat ut lappar uppe på Jakthornet om min butik idag så vi får se om det ger resultat!

Vi ligger först bland våra grannar i år iallafall när det gäller adventsljus/julpynt på gården, mycket trevligt tycker framförallt min man. Apropå honom så skall jag hoppa ned i sängen med honom nu för imorgon måste jag ju vara pigg och glad för det är ju min födelsedag.......

2 kommentarer:

  1. Vi har riggat all belysning ute oxå, men inte tænt den...
    Stort grattis på fødelsedagen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera